Drukuj

23 lutego br. na spotkaniu prozdrowotnym z cyklu Pro salute słuchacze otrzymali od Bożeny Hoinkes - dietetyka szpitalnego - wskazówki dotyczące właściwego odżywiania seniorów.

Aby zmniejszyć ryzyko niedożywienia u osób w starszym wieku, należy:
• codzienne spożywać 4–5 posiłków o regularnych porach, w odstępach co ok. 3 godz.,
• pamiętać o regularnej aktywności ruchowej na świeżym powietrzu (np. spacery),
• dobierać odpowiednią do aktywności ruchowej i zaleceń dietetycznych wielkość posiłków, a także zwracać uwagę na różnorodność wyboru produktów żywnościowych i potraw,
• spożywać 5 porcji dziennie warzyw i owoców w miarę możliwości w postaci surowej lub świeżej,
• wypijać odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia (minimum 2l, czyli około 7–8 szklanek płynów dziennie); można uwzględnić wśród nich mleko lub fermentowane napoje mleczne (jogurt, kefir i maślanka), a także wody mineralne o zwiększonej zawartości wapnia oraz szklankę dziennie 100% soku warzywnego lub owocowego, jako jedną z 5 porcji warzyw lub owoców,
• codziennie spożywać co najmniej 3 porcje mleka i/lub przetworów mlecznych o zmniejszonej zawartości tłuszczu. Można naturalne produkty mleczne łączyć z dodatkami świeżych sezonowych owoców.

Wchodząc w okres życia 60+ musimy liczyć się z gorszą pracą układu pokarmowego i układu krążenia - mówi B.Hoinkes - Osoby w podeszłym wieku częściej męczy niestrawność, pojawia się nadciśnienie tętnicze, miażdżyca i wiele innych chorób, obniża się odporność. W walce z tymi dolegliwościami istotną rolę odgrywa dieta, którą seniorzy często zaniedbują.

Na stronie www.szpitalslaski.pl w zakładce Szpital/Promocja zdrowia jest dostępny cały wykład.

IMG_0954a.JPG IMG_0956a.JPG IMG_0957a.JPG

IMG_0959a.JPG IMG_0961a.JPG IMG_0962a.JPG

IMG_0966a.JPG IMG_0968a.JPG IMG_0969a.JPG

IMG_0974a.JPG IMG_0979a.JPG IMG_0983a.JPG

IMG_0986a.JPG IMG_0989a.JPG IMG_0996a.JPG

IMG_0997a.JPG IMG_1001a.JPG