Drukuj

Zajęcia z jogi są jedną z metod walki z bólem kręgosłupa. Ćwiczenia te wzmacniają sprawność fizyczną i zmniejszają przykre dolegliwości. Praktyczne zajęcia z jogi  odbędą się 5 grudnia o godz. 17.00 w Szpitalu Śląskim.

- O korzystnym wpływie jogi na organizm możemy dowiedzieć się wiele – przekonuje Bożena Hoinkes, instruktor jogi. - Nie jest to aktywność stworzona dla każdego, ale stanowi doskonałą alternatywę dla tych, których chory lub bolący kręgosłup pozbawił możliwości trenowania innych sportów – dodaje specjalistka z cieszyńskiego szpitala.
Należy pamiętać, że pozycje jogi powinno wykonywać się bez pośpiechu, uważając na każdy ruch. Wiele z nich początkowo może wydawać się trudne, jednak warto na ćwiczenia poświęcić czas i stopniowo poszerzać zakres wykonywanych ruchów.

yoga 1434787 960 720
- Joga jest doskonałym rozwiązaniem również dla osób starszych, które nie czują się już na siłach, by wykonywać intensywne ćwiczenia. To sposób na zachowanie kręgosłupa w dobrym zdrowiu. Warto zainteresować się tym zagadnieniem - zachęca instruktorka.
Praktyczne zajęcia z jogi odbędą się w ramach cyklu Pro Salute już 5 grudnia o godz. 17:00 w sali konferencyjnej Szpitala Śląskiego. Osoby chętne do wzięcia udziału w bezpłatnych ćwiczeniach proszone są o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: 33 854 92 18. Liczba miejsc jest ograniczona.

Ćwiczenia jogi na kręgosłup:

• Skłony do przodu – ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i pleców, rozciągające mięśnie i ścięgna. Skłony pobudzają proces trawienia.
• Skręty – ćwiczenia te polecane są zwłaszcza osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Sprawiają, że plecy, kolana i barki stają się bardziej elastyczne. Dzięki skrętom zanikają bóle kręgosłupa i bioder. Ten rodzaj ćwiczeń świetnie wzmacnia mięśnie szyi.
• Pozycje odwrócone – to różnego rodzaju ćwiczenia polegające na staniu na głowie. Są przeznaczone dla osób zaawansowanych w uprawianiu jogi. Jeśli ktoś chciałby rozpocząć trenowanie tego rodzaju pozycji - warto wiedzieć, że poziomy trudności dobiera się indywidualnie. Pozycje odwrócone uelastyczniają kręgosłup i poprawiają krążenie krwi.