Ministerstwo Zdrowia uruchomiło Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, która będzie działać w nocy oraz w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Dzięki temu można otrzymać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon.
Wystarczy zadzwonić na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (w skrócie TPK) lub wypełnić formularz.
Jak TPK działa w przypadku kontaktu telefonicznego
W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Jak TPK działa w przypadku wypełnienia formularza
Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
- poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
- poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
- soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia
Z TPK można skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia,
- Jeśli masz 75+ i jesteś osobą ubezpieczoną w nagłym przypadku zachorowania poprzez TPK możesz otrzymać receptę refundowaną
więcej szczegółów na stronie Ministerstwa Zdrowia
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - Ministerstwo Zdrowia - Portal Gov.pl (www.gov.pl)