Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w szpitalu wyłoniona została grupa, złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której - jako do Komisji ds. Etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione i pacjenci z problemami natury etycznej.
Podstawowym celem działania Komisji jest udzielanie pomocy pracownikom, pacjentom lub członkom ich rodzin w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych, zwłaszcza w obliczu śmiertelnej lub ciężkiej choroby.
Do podstawowych zadań Komisji należy:
- identyfikacja i analiza zadań i procesów wrażliwych, potencjalnie narażonych na występowanie zachowań nieetycznych, nielegalnych,
- prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu: personel – pacjent/rodzina,
- prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem,
- rozpatrywanie zgłoszonych problemów, rozwiązywanie skarg i zagadnień związanych z nieetycznym zachowaniem pracowników Szpitala,
- wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.
Pacjenci oraz pracownicy Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Cieszynie mogą zgłaszać wnioski do Komisji poprzez formularz kontaktowy znajdujący się w zakładce Kontakt.
Skład Zespołu określa Zarządzenie Wewnętrzne Dyrektora.